تبلیغات
کمیسیون فناوری فروغ - مقایسه ی مدارس ایران با مدارس هوشمند ژاپن

کمیسیون فناوری فروغ
 

كد آهنگ

كد موسیقی



كد عكس تصادفی

کلید پیشرفت جوامع امروزی در دست آموزش و پرورش است. اگر نظام تعلیم و تربیت با بحث‌های نظری مشغول گردد و با روش‌های ناكارآمد و قدیمی راه خود را ادامه دهد یقیناً همه ابعاد جامعه با ركود فراگیر روبرو خواهند شد.
آیا در جهانی كه امروزه عمر بحث‌های علمی و نظریه‌های آن كوتاه شده و بسیار سریع دچار تغییر می‌گردد؛ روا است با همان روش‌های قدیم دستگاه عظیم آموزش و پرورش هدایت و راهبری شود؟ آیا ابزار و ساز و كارهای موجود در مدارس جوابگوی نیاز های نسل جدید می باشد؟ آیا اهداف جهان مدرن با ابزار و امكانات غیرمدرن قابل دستیابی است؟

دانش آموز ایرانی

آیا احساس دانش آموزان در هنگام ورود به مدرسه و به هنگام خروج از آن قابل مقایسه است؟!
باید مدارس امروز برای عصر اطلاعات طراحی شود. اولین گام در این راستا چند رسانه‌ای كردن مدارس است.
 

مدرسه هوشمند، یك پیشنهاد عملی و هدفمند برای اجرای پیشرفته ‌ترین روش‌های آموزشی نوین و نگاه علمی به وضعیت كنونی نظام آموزشی كشور است.
 در مدرسه هوشمند آموزش نیز هوشمند است، آموزش هوشمند به فكر كردن، خلاقیت و توانایی‌های دانش‌آموزان توجه ویژه دارد.
مدتی است برخی کشورهای جهان به تأسیس مدارس الکترونیکی یا آنچه در ایران به نام  «مدرسه هوشمند» شناخته شده است دست زده اند. الگوی اولیه این مدارس از کشور انگلستان گرفته شده است  و کشور مالزی یکی از پیشتازان ایجاد این مدارس بشمار می رود.
با توجه به تجربیات و نتایج بسیار ارزنده حاصل شده در این کشور ها هم اکنون هوشمند سازی مدارس مورد توجه تمامی مدارس کشور های توسعه یافته قرار گرفته است.
مدرسه هوشمند مؤسسه آموزشی است كه در جهت فرآیند یادگیری و بهبود مدیریت به صورت سیستمی نظام یافته عمل کرده تا كودكان را برای عصر اطلاعات آماده سازد.
دانش‌آموزان در مدرسه هوشمند نقش یاد دهنده و یادگیرنده را برعهده دارند. در این مدرسه، دانش آموز در چارچوب برنامه درسی محدود نمی شود و مجاز است  از برنامه ‌های درسی خود فراتر گام بردارد.

مدارس ژاپن

احتمالاً برای شما هم این سوال پیش آمده است که برای هوشمند سازی یک مدرسه از کجا باید شروع کرد؟ چه تجهیزات و چه نرم افزار هایی مورد نیاز می باشد؟ چگونه باید دانش آموزان و معلمان را برای استفاده از تکنولوژی های نوین آموزش داد؟ و ...
بدیهی است استفاده از هر گونه تجهیزات و نرم افزار های موجود در بازار لزوماً یک آموزش هوشمند را تضمین نمی کند! چه بسا مدارسی که با صرف هزینه های گزاف تجهیزات و نرم افزار هایی را برای هوشمند سازی مدرسه خود خریداری نموده اند که عملاً بلا استفاده مانده و کوچکترین تاثیری در بهبود روند آموزش نداشته و باعث سردرگمی بیشتر معلم و دانش آموزان گردیده است.



ادامه مطلب

نوشته شده در تاریخ یکشنبه ششم فروردین 1391 توسط کمیسیون فروغ فریسا
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک  
قالب وبلاگ