تبلیغات
کمیسیون فناوری فروغ - تولید محتوا وظیفه ی کیست؟

کمیسیون فناوری فروغ
 

كد آهنگ

كد موسیقی



كد عكس تصادفی

به نام خدا

تولید محتوا وظیفه ی کیست؟

در دهه ی اخیر شاهد حرکت مدارس از سمت سنتی به سمت و سوی جدیدتری هستیم . عنوان فناوری اطلاعات و استفاده از رایانه در آموزش ، از چیزی حدود بیست سال قبل مطرح شده اما سرعت واقعی خود را در همین 5 سال اخیر نشان داده تا جایی که به نظر می رسددخالت رایانه در آموزش به امری اجتناب ناپذیر بدل شده است .


کلاسهای درس به زودی با تکیه بر رایانه ، از سمت سنتی خارج و به سمت الکترونیکی شدن حرکت می کنند.بخشی از  تعاملات میان آموزگار و دانش آموزان ، از طریق ارتباطات اینترنتی صورت خواهد گرفت و محتواهای درسی به صورت سی دی های آموزشی با بهره گیری از جدیدترین رسانه ها ، تصاویر ، فیلمها و عکسها ارائه خواهد شد.البته در تجربیات بیست ساله نشان داده شده است که رایانه هرگز نمی تواند جایگزین محیطهای تعاملی آموزشی شود بلکه به عنوان یک ابزار قدرتمند در تلفیق با شیوه های سنتی ، محیط بسیار غنی تری را برای یادگیری فراهم می آورد. اما باتوجه به تفاوتهای فردی ، عادات یادگیری و شیوه های درک افراد مختلف ، محتواها قابلیت جایگزین شدن را نخواهند داشت.کشور ما نیز در چند سال اخیر از این تغییر بی نصیب نمانده و با توجه به رویكرد جهانی در مباحثی مثل آموزش برای همه، آموزش مادام‌العمر، آموزش برای زندگی بهتر، می‌بایست از روش‌های خاصی برای تحت پوشش درآوردن هر چه بیشتر جمعیت لازم التعلیم و یا افزایش كیفیت آموزش و پرورش و یا حتی كاهش هزینه‌های آموزش استفاده كند. در حال حاضر رویكردی به سوی استفاده از فناوری در آموزش (تدریس دبیران) به‌وجود آمده كه آهسته و انبوه كار خود را به پیش می‌برد. نمود این رویكرد برگزاری جشنواره‌های تولید محتوای الكترونیكی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و همچنین جشنواره‌های روش تدریس با استفاده از IT است كه در دوره متوسطه و در دروسی مثل شیمی و جغرافی توسط وزارت آموزش و پرورش در حال اجراست.

ادامه مطلب

نوشته شده در تاریخ پنجشنبه هفدهم فروردین 1391 توسط کمیسیون فروغ فریسا
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک  
قالب وبلاگ